משחטת מילועוף • מאבק על זכויות העובדים או על רווחי חברת הקבלן

    אבי יעקב No Comments on משחטת מילועוף • מאבק על זכויות העובדים או על רווחי חברת הקבלן
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועד העובדים במפעל מילועוף בעכו המאוגד באיגוד שו"ב (השוחטים והבודקים) בכוח לעובדים, קיים אתמול הפגנה בשעות הבוקר במחאה על פיטורי עובדים.

    תחת הקריאות "די לעושק השוחטים" ו"לא ניתן שישחטו אותנו" מחו 60 העובדים על החלפתם בעובדי קבלן של חברת "נזר הכשרות". שלשום טענה הנהלת מילועוף כי היא נכונה לקלוט בהעסקה ישירה את השוחטים, ואולם כבר בחודש יולי החלה מילועוף לגייס עובדים דרך חברת "נזר הכשרות" בכדי שזו תחליף את השוחטים. "הנהלת החברה לא חוסכת מאמצים בניסיון לפגוע בהתארגנות שלנו" אומר סבי עמר יו"ר וועד השוחטים, "מנכ"ל החברה (שוקי בשן) אמר מפורשות- הוא לא ייתן יד להקמת וועד עובדים נוסף בחברה. התערבות גסה בזכותנו להתאגד".

    לדברי וועד העובדים, על מנת לשבור את התארגנות העובדים מפעילה מילועוף (המפיקה 10% מתצרוכת העוף בישראל וספקית עופות מרכזית לצה"ל) את קווי השחיטה באורח חלקי- כ-25% מהתפוקה היומית.

    "לא רק כמות העבודה נפגעת אלא גם איכותה- את קו השחיטה מאייש כל שוחט פנוי, לרבות שוחטים מתלמדים ושוחטים שנדחו במקומות עבודה אחרים". מוסיף עמר. בנוסף, הגיש וועד העובדים ליו"ר "נזר הכשרות" צו מניעה מבד"צ של "קהילות חניכי הישיבות" ברשות הגאון הרב יצחק אוברלנדר שליט"א אך כאמור לא נענו.

    לחצן לקריאת צו המניעה שהוציאו העובדים לחברת מילועוף

    "ההתעלמות הגסה מן הבד"צ מאפשרת לוועד במילועוף, כמקובל באיגוד השוחטים, לפנות לבית הדין לעבודה." מבהיר איתמר פרחי המלווה את איגוד השוחטים בכוח לעובדים. "נפנה בהקדם לבית הדין בבקשה לסעד זמני של ביטול הפיטורים ובקשת צו על פגיעה בהתארגנות.לא ייתכן כי בזמן משא ומתן ובמענה לשביתה מפוטרים באחת שישים עובדים מסורים".

    הפגנה במילועוף 2 משחטה

    מאידך תגובת מילועוף מציגה סיפור אחר לגמרי.

    לדברי החברה, נראה כי התבלבלו היוצרות. במקום לנהל מאבק על זכויות עובדים מישהו החליט לנהל מאבק לשמירת זכויות חברת הקבלן.

    חברת מילועוף סיימה התקשרותה עם חברה קבלנית לאחר שהחליטה כי היא מעוניינת להעסיק שוחטים כעובדי החברה ולא לקבל שירותי שחיטה מחברת קבלן.

    בימים אלה החברה קולטת את השוחטים כעובדים מן המניין והם ייהנו מההסכם הקיבוצי הנהוג בחברה ומכלל ההטבות מהן נהנים עובדי מילועוף. יובהר כי מכיוון שהנהלת מילועוף החליטה לעבור להעסקה ישירה של השוחטים בעצמה הרי שכפועל יוצא, היא מסיימת את ההתקשרות עם חברות הקבלן.

    בחרה מדגישים כי לעובדים הוצע לא אחת להקלט בחברה. "רק שלשום, מנכ"ל מילועוף, שוקי בשן, הגיע לדבר עם העובדים והציע להם, לא בפעם הראשונה, כי מי מהם שמעוניין לעבוד במילועוף מוזמן לפנות אליו".

    עמדת מילועוף היא כי: "אנו מעדיפים לשלם ישירות לעובדים במקום לקבל שירותים מחברת קבלן". צר לנו שיש גורמים המעדיפים לצאת להפגנות במקום לאפשר לעובדים להקלט במילועוף ולהינות מתנאים מיטיבים.

    הצדק עם מי? תשפטו אתם.



    0 תגובות